Kris Verleyen

• 40 jaar, jongste zoon van Paul Verleyen en Mia Vangheluwe.
  • Sinds 2022 getrouwd met Kim Van Synghel, mijn partner in ‘crime’.
  • Trotse vader van Juliette (9), Estee (8), Oscar (6) en kersverse zoon Guust (0).
  • Oud Chiro leider – Chiro Anzegem.
  • Lid van de minaraad Anzegem sinds 2006 (milieu- & natuurraad).
  • Expert in de Gecoro sinds 2016 (Gemeentelijk commissie ruimtelijke ordening).
  • Na 11 jaar actief te zijn als zelfstandig Tuin- & landschapsarchitect, ben ik momenteel aan het werk voor de Stad Oudenaarde als  Groenambtenaar-Deskundige Groenbeheer. In deze functie kom ik dagdagelijks in contact met de ontwikkeling van de openbare ruimte. Door mee te werken aan de (groen-)visie voor een duurzame stad, kan ik mijn passie voor milieu en natuur botvieren. Die uitdaging wil ik ook aangaan voor mijn gemeente Anzegem.
    Daarom wil ik mij de komende jaren inzetten om Anzegem klaar te maken voor de toekomst.
  • We moeten investeren in alle dorpskernen, elk met hun eigen karakter. Het is noodzakelijk om een toekomstvisie op te stellen waarbij we elke kern opwaarderen, met ruimte voor groen en klaar voor de zorgen van morgen. Daarom moeten we de vergunningen voor de vele appartementsgebouwen kritischer bekijken.
  • Verder moeten we plaatsen (bv jeugdlokalen, cultuurcentra) creëren, waar jong en oud zich kan uitleven, hiermee vergroten we het sociaal contact, strijden we tegen de vereenzaming en vergroten we het veiligheidsgevoel.
  • Om dit waar te maken is een herziening van het Gemeentelijk Ruimtelijk Structuurplan noodzakelijk.
  • Een dorpskern waar de mensen terug op straat komen, is ook een aantrekkelijke plaats voor ondernemers, zoals bv horeca-uitbaters. Lokale initiatieven moeten we dan ook ondersteunen, zodat creatieve en enthousiaste mensen en bedrijven in Anzegem willen blijven investeren.
  • Er is noodzaak aan een degelijk bestuur met een gezonde begroting, zodat de kerntaken kunnen uitgevoerd worden met de financiële mogelijkheden die voor handen zijn, zonder de burger extra te belasten.

Zoals je leest is het tijd voor verandering, zodat iedereen terug thuis kan komen in elke dorpskern van Groot -Anzegem.

Voor meer informatie omtrent mijn actiepunten, kan je terecht op mijn facebookpagina of instagram.